Vanderfeenopreis

Ontdek de wereld, plekje voor plekje...

De laatste dagen

Het is donderdagavond en daarmee nog 1 dag te gaan van onze vakantie op Mallorca. Het weer is hier sinds gisteren bijzonder goed te noemen (24 graden en een klein briesje). Zojuist hebben we afscheid genomen van de vakantieburen. Die mogen vannacht 4.30 uur met de bus richting het vliegveld. Noah heeft met name de laatste dagen erg veel met hun tweelingdochters gespeeld en wij (vooral Hilde natuurlijk) hebben uitgebreid gekletst met die gasten uit Schoonenbeek. Noah heeft de foute vrienden van de week losgelaten (steeds ruzies etc, en daar had ie geen trek meer in). Daarmee is hij gelijk weer een stuk rustiger en vriendelijker geworden. Levi is het 'cool ventje' van de camping. Zeker nadat hij gisteren en nieuwe rode pet heeft gehad met daaronder zijn blond krullend haar. Er lopen zelfs meiden van 12-13 jaar met hem te flaneren. Daarnaast heeft Levi een Deens vriendje Mjur. Ze konden elkaar met geen woord verstaan maar begrepen elkaar des te beter. Noah gaat tegenwoordig door het leven als Lionel Messi. Hij wilde graag een voetbalshirt van deze grootheid van Barcelona en sindsdien heeft hij veel aanspraak als de jonge blonde Messi. Hij is reuze trots op het shirt en zou hem het liefst nog als pyjama dragen.

Gisteren hebben wij fietsen gehuurd (gewone dit keer) en zijn we 's morgens gezellig naar Alcudia afgereisd. Levi achterop bij Hilde, Noah op een mountainbike en pa op een op het oog uitstekende fiets, wat later niet helemaal het geval bleek te zijn. Reeds op het park sloeg de ketting bij het schakelen naar een lichte versnelling vast tussen het wiel en de tandwielen. Maar goed de reis vervolgd en een supergezellige ochtend gehad in Alcudia. Heerlijk een pleintje uitgezocht (Hilde) en daar lekker Cafe Latte en vers appelgebak gegeten met zijn 4-tjes in het zonnetje.

Leuk klein stadje, supernetjes, mooi gebouwen. Met de jongens over de stadsmuur gelopen en in de wachttorens gestaan om vervolgens weer richting het hotel af te reizen.

IMG_0419IMG_0422IMG_0415
Onderweg sloeg voor de 2e keer de ketting vast tussen het wiel en de tandwielen. Dit keer kostte het me 15 minuten om het weer an de gang te krijgen. Lekker geluncht bij ons all-inclusive hotel. Overigens verbazingwekkend dat bij ons juist steeds minder eetlust lijkt te zijn en bij anderen steeds meer eetlust. De borden die mensen opscheppen lijken steeds hoger gestapeld te zijn, mensen kijken steeds woester bij het buffet en je zou bijna denken dat mensen de overtuiging hebben dat als ze zich maar volvreten ze het geld eruit hebben of zo. Maar goed 's middags nog ff lekker met de fiets op stap gegaan naar Can Picafort, kijken voor een Messie-shirt voor Noah. Ongeveer 5-6 km verderop en dit keer bleef de ketting niet zitten maar was mijn achterband lek. Geen plakspullen en geen pomp, dus dan maar lopen……zou je zeggen, maar nee dat was me iets teveel van het goed dus maar gewoon met lekke band verder gereden.

Bij het inleveren van de fietsen een treurig verhaal opgestoken waardoor het schuldgevoel ter plekke steeg bij de receptionist. Hij wilde graag iets terugdoen, maar ik zei dat het niet nodig was om vervolgens 2 minuten later te vragen tot hoe laat we vrijdag in het appartement mochten blijven omdat we pas laat hoefden te verteken. Zoals je begrijpt zijn mensen enigszins voorspelbaar en manipuleerbaar dus kwam het fantastische voorstel om ons ter compensatie van alle ellende de gehele vrijdag nog gebruik te laten maken van zowel hotelkamer alsook all-inclusive. Moest nog wel ff met directeur overlegd worden, maar is geaccepteerd met nog eens 1000 maal excuses. Nou dat was mooi geregeld.

Vandaag lekker een rustige zwembaddag gehad. Prachtig weer en lekker geluierd. Noah en Levi hebben nog met sportspellen mee gedaan en moeders heeft vooral heel veel gekletst en vaders vooral heel veel geluierd. Aan het eind van de middag ontstond er een onweersbui en Noah was als een haas verdwenen naar het appartement. Voordat wij in de gaten hadden dat er onweer was, zat hij al lang en breed in het appartement.

Vanavond nog wat later opgebleven en uitgebreid met de vakantiebuurtjes geborreld. Veel gelachen. Met Noah en Levi nog naar vleermuizen wezen kijken en toen was het alweer bedtijd.

Vandaag zou mijn laatste fietstocht zijn, ware het niet dat ik vannacht erg slecht geslapen had en een onbestemd gevoel had over mijn fietstocht van vandaag. Daarom maar afgeblazen en vanmorgen de fiets (met pijn in het hart) ingeleverd.

Al met en topvakantie waarbij we weer eens erg veel mazzel hebben gehad met het weer. Ik heb heerlijk gefietst en Mallorca is wat ons betreft absoluut voor herhaling vatbaar.

Nee, ik ga niet slapen.....